Lancering Achterhoek Toerisme Kennisplein

Maandag 18 maart 


Graafschap College
Locatie Maria Montessoristraat
Maria Montessoristraat 3
7008 CA Doetinchem

Maandag 18 maart a.s. vindt de officiële lancering van het Achterhoek Toerisme Kennisplein plaats. Het Kennisplein is dé plek waar u straks terecht kunt voor factsheets, trends en ontwikkelingen, advies, e-learning en klassikale trainingen over onderwerpen als de Duitse markt, doelgroepen en online marketing.

Graag nodigen wij u uit voor de lancering van het Kennisplein, een middag vol inspirerende sprekers en interessante kennissessies. Zie hieronder voor het programma en de kennissessies waaraan u kunt deelnemen.

Na afloop is er gelegenheid om elkaar tijdens een informele borrel te ontmoeten.

Aanmelden kan tot 11 maart a.s.

Graag tot dan!

Manuel Hezeman
Achterhoek Toerisme

PROGRAMMA

13.00 uur Ontvangst
13.30 uur Opening en welkom
13.45 uur Toelichting Kennisplein
14.00 uur Lancering Kennisplein door Marijke van Haaren en Bea Schouten
14.15 uur De VrijetijdsTrends van 2019, wat kunt u daarmee? door gastspreker Goof Lukken
15.00 uur Pauze
15.15 uur Kennissessies Ronde 1
15.45 uur Kennissessies Ronde 2
16.15 uur Gezamenlijke afsluiting
16.30 uur Informele borrel

KENNISSESSIES

U kunt deze middag deelnemen aan twee kennissessies naar keuze. U kunt per ronde kiezen uit de onderstaande onderwerpen. Geef uw voorkeur bij aanmelding door. Wij doen ons best om iedereen bij de sessies van voorkeur te plaatsen.

Hoe implementeer je storytelling in je organisatie?

Goof Lukken, oprichter www.vrijetijdskennis.nl en lecturer bij Breda University
Mensen houden van verhalen, dus gasten ook. Hoe implementeer je storytelling in je organisatie? Goede voorbeelden en een aanzet tot jouw verhaal of het verhaal van het bedrijf of organisatie.

Ontvang meer toeristen door een goede website

Johanna Oosterbaan, Online marketing strateeg en oprichter goudenwebsite.nl 
Wil jij deze lente genieten van een terras, attractie of gastenverblijf vol tevreden gasten? Ik geef je in deze praktische kennissessie tips en inzichten die je helpen aan meer klanten. Ik vertel je hoe je met kleine aanpassingen op je website meer aanvragen of boekingen ontvangt. Ook leer je hoe je berichten op social media schrijft die mensen nieuwsgierig maken naar jouw bedrijf en krijg je eenvoudige tips om je website beter vindbaar te maken via Google. Hoe beter jouw online presentatie, des te meer mensen onze prachtige Achterhoek kunnen ontdekken!

Half of heel belegde boterham? Duitse marktbewerking kan het verschil maken

Edwin Kok, Euregio
Circa 25 miljoen oosterburen wonen en recreëren in de aangrenzende deelstaten NRW en Niedersachsen, hebben regelmatig andere vakantieperiodes & feestdagen en interesse in dagtrips en vakanties over de grens. Ze komen echter niet vanzelf en vergen een andere benadering dan de Nederlandse bezoekers. In deze sessie krijgt u in ICE sneltreinvaart informatie over de Duitse vakantieganger, de cultuurverschillen en tips waar u extra op moet letten om de Duitse gast te bereiken, te verleiden en tot ambassadeur te maken. Herzlich Willkommen am Montag den 18. März.

Ken uw gast: dé toerist of recreant bestaat niet

Annemiek Riefel, Kennismakelaar Vrijetijdseconomie Achterhoek
Dé toerist of recreant bestaat niet. De één gaat elk jaar op zoek naar een onontdekte plek en unieke accommodatie, terwijl de ander de voorkeur geeft aan de vertrouwde camping waar hij / zij als kind al kwam. Iedereen geeft op een andere manier invulling aan zijn of haar vrije tijd.  Daarom is het voor u belangrijk om een goed beeld te hebben van de gast die het best bij uw bedrijf past. Consumenten kiezen vooral op basis van wensen, motieven en interesses. Welke gast past het best bij uw bedrijf, hoe kunt u deze gast het best bereiken en hoe maak je ze het naar hun zin, zodat ze nog eens terugkomen? Dat en meer komt aan de orde tijdens deze werksessie met veel inspirerende voorbeelden.